Translate

sobota, 9 sierpnia 2014

Bolonia

Są takie potrawy, których zmieniać nie trzeba (bo są doskonałe), a nawet nie wypada. Dla mnie nie ma jednak żadnych świętości. Na tapetę wziąłem kulinarny szlagier rodem z Włoch - spaghetti bolognese, czyli makaron spaghetti z pomidorowo-mięsnym sosem. Wg tradycyjnego przepisu taki sos dusi się na małym ogniu około 3 godziny. Uważam, że to przesada, bo tak długa obróbka wcale nie przyczyni się do wydobycia głębszego smaku. Mięsem używanym do przygotowania spaghetti bolognese jest mielona wołowina. Ja jednak nie lubię jej smaku solo. Dlatego użyłem mięsa mieszanego: wołowo-wieprzowego. Poprawia to nie tylko smak, ale także skraca czas przygotowania. Nie jestem kulinarnym purystą, dlatego zachęcam do modyfikowania największych klasyków w taki sposób, aby trafiały w nasze gusta. Bon apetit!

Spaghetti bolognese po mojemu

Składniki:
-300 g mięsa mielonego wołowo-wieprzowego (na wagę, nie z torebki!),
-2 puszki polskich krojonych pomidorów,
-3 duże ząbki czosnku,
-jedna cebula,
-25 g masła,
-łyżka oliwy z oliwek extra virgin,
-sól morska, pieprz kolorowy mielony, zioła dalmatyńskie, zioła toskańskie,
-makaron spaghetti z pszenicy durum.

PRZYGOTOWANIE:
1. Cebulę posiekać, czosnek pokroić w plasterki. Na dużej patelni rozgrzać masło i oliwę, dodać cebulę, zeszklić, następnie dodać mięso mielone i obsmażyć na dość dużym ogniu (3-4 minuty). Dodać czosnek, pomidory i po szczypcie przypraw. Zmniejszyć ogień do minimum. Dusić przez 90 minut.
2. Makaron ugotować al dente w dużej ilości osolonej wody. Po odcedzeniu wymieszać w garnku z częścią sosu, wyłożyć na talerze i polać z wierzchu resztą sosu. Podawać natychmiast.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.