Translate

niedziela, 4 maja 2014

Smaczna smaczliwka

Lepiej znana pod nazwą awokado. Kiedy byłem dzieckiem, bardzo chciałem tego owocu spróbować, jednak w Polsce był on niedostępny. W konspiracji poprosiłem ciocię-podróżniczkę o przywiezienie go z zagranicy. Ciocia zadanie wykonała, jednak kupiła awokado za wcześnie-do Polski dojechały tylko pestki (z nich też zrobiłem użytek-miałem okazję uprawiać własne drzewko). Upłynęły kolejne lata, a okazja do kupienia awokado nadarzyła się w Niemczech. Z radością spróbowałem jasnozielongo miąższu i... moje rozczarowanie nie miało granic! Obrzydliwe! Twarde i bez smaku. Nie wiedziałem wtedy, że aby awokado było smaczne, musi być idealnie dojrzałe, a najczęściej sprzedawane są owoce niedojrzałe. Jak im zatem pomóc? Wystarczy zawinąć w czarno-białą gazetę i poczekać kilka dni. Moja propozycja na dziś wywodzi się z Ameryki Południowej. Idealny dodatek do pieczywa i mięs. Dodam, że awokado to bogate źródło nienasyconych kwasów tłuszczowych (najbardziej kaloryczny owoc świata!), prowitaminy A, witaminy E oraz miedzi.

Guacamole z ogórkiem

Składniki:
-jedno duże dojrzałe awokado,
-pół cebuli,
-1/3 ogórka szklarniowego,
-łyżka keczupu,
-sok z cytryny,
-sól morska, pieprz czarny mielony, chili.

PRZYGOTOWANIE:
1. Awokado przeciąć na pół, wyciągnąć pestkę, a miąższ wydobyć z połówek za pomocą łyżeczki i przełożyć do miski. Rozgnieść na papkę, używając do tego celu widelca. Dodać trochę soku z cytryny, żeby miąższ nie ściemniał. 
2. Cebulę posiekać, a ogórka pokroić na małe kawałki. Dodać do papki z awokado. Przyprawić solą, pieprzem i chili, dodać łyżkę keczupu. Przechowywać w lodówce w szczelnie zamkniętym opakowaniu. Podawać z pieczywem. Do gotowego guacamole można włożyć pestkę, tak samo jak sok z cytryny zapobiega ciemnieniu awokado.



1 komentarz:

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.