Translate

poniedziałek, 26 maja 2014

Zrobiony w jajo(u)

Dzisiaj kolejna odsłona faszerowanych jajek. Efekt pracy nad tym przepisem jest jak dla mnie piorunujący. Nie sądziłem, że otrzymam smak tak spójny i oryginalny. Dodatkiem koniecznym jest musztarda dijon-żadna inna jej nie zastąpi. Ta, której użyłem, została przywieziona z Avignon (Jarek, dziękuję raz jeszcze!) we francuskiej Prowansji. Kamionkowy słoik zatkany przykrywką z naturalnego korka mnie zachwycił, nie wspominając o zawartości. Składnik obowiązkowy w każdej kuchni. Podźwignie smak wielu dań.

Jajka faszerowane z musztardą dijon i masłem orzechowym

Składniki:
-7 dużych jaj z wolnego wybiegu,
-czubata łyżka musztardy dijon,
-czubata łyżka masła orzechowego (użyłem takiego z kawałkami orzechów),
-średnia cebula,
-mała puszka tuńczyka w oleju (w kawałkach),
-ok. 1 cm kawałek imbiru,
-suszony koperek,
-3 łyżki oliwy z oliwek extra virgin.

PRZYGOTOWANIE:
1. Jajka ugotować w osolonej wodzie na twardo (ok. 7-8 min. od momentu zagotowania). Wystudzić, obrać ze skorupek.
2. Cebulę pokroić w kostkę, a imbir w słupki. Podsmażyć na gorącej oliwie, dodać masło orzechowe, a po chwili odsączonego z oleju tuńczyka (odsączyć, ile tylko się da). Smażyć przez 1-2 minuty. Zestawić z ognia, wystudzić.
3. Jajka przekroić na pół, usunąć delikatnie żółtka i dodać je do farszu wraz z musztardą dijon. Pomieszać dokładnie widelcem, rozgniatając żółtka. Gotowym farszem napełnić połówki jajek. Posypać suszonym koperkiem. Jeśli farszu będzie za dużo, użyć go np. jako smarowidło do pieczywa.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.