Translate

wtorek, 6 maja 2014

Życie-pizza-odsłona druga

Pizza była niedawno, ale ja właściwie mógłbym ją jeść codziennie. Wariacji jest tyle, że to danie nie może się znudzić. Moja dzisiejsza propozycja odbiega znacznie od standardów, które sobie narzuciłem. Przede wszystkim bardzo rzadko korzystam z gotowych produktów lub półprduktów. Tym razem poszedłem na skróty, korzystając z keczupu zamiast własnoręcznie zrobionego sosu pomodorowego. Mało tego-nigdy nie kładę na cieście surowych warzyw, tutaj cebula jest tylko pokrojona w piórka. Ale najbardziej zaskakujące jest wykończenie, czyli pyszne, zielone guacamole. To połączenie smaków było zaskoczeniem nawet dla mnie! Wersja oszczędnościowa i ekspresowa.

Pizza na skróty z guacamole

Składniki:
-jedna cebula,
-100 g mozarelli,
-keczup (użyłem Pudliszek),
-zioła prowansalskie suszone,
-ciasto drożdżowe (wg przepisu tutaj),
-guacamole (wg przepisu tutaj).

PRZYGOTOWANIE:
1. Przygotować ciasto drożdżowe, zostawić je do wyrośnięcia. Blachę wysmarować masłem, rozciągnąć na niej ciasto i pozwolić mu wyrosnąć jeszcze przez 20-30 minut.
2. Sporządzić guacamole. Wstawić do lodówki, żeby się schłodziło.
3. Cebulę pokroić w piórka. Ciasto posmarować obficie keczupem, rozłożyć na nim cebulę, a następnie posypać startą mozarellą i ziołami prowansalskimi. Piec ok. 12-14 minut w temperaturze 200 stopni. Podawać z guacamole.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.