Translate

niedziela, 22 czerwca 2014

Oberżyna

Kuchnia to moja ostoja. Miejsce, w którym czuję się całkowicie bezpiecznie, gdzie mogę rozwinąć skrzydła, być sobą. Ulubione pomieszczenie w domu. Pole do prób, eksperymentów, kreatywnego myślenia. Dopiero teraz, po tylu latach przygody z gotowaniem, po udziale w MasterChefie uświadomiłem to sobie w całej okazałości-kuchnia to mój matecznik, moje powołanie, moje życie. Dzięki tej iluminacji byłem w stanie podjąć wyzwanie i spróbować coś zrobić. Efektem tych starań jest blog, który do was trafia (mam nadzieję, że trafia). Każde nowe wyświetlenie, każdy czytelnik inspirują mnie do dalszej pracy. Dziękuję wam za pozytywną energię, która spływa do mnie z całego świata. Dziękuję odbiorcom z USA, Rosji, Ukrainy, Niemiec i innych krajów, że nie zraża ich konieczność używania translatora. Jestem szczęściarzem i tym szczęściem chcę dzielić się z wami. Pięknego dnia.

Warzywny sos ze śmietaną i mascarpone

Składniki:
-pół bakłażana (zwanego też oberżyną lub gruszką miłosną),
-jedna biała cebula,
-jedna ostra papryczka dowolnego koloru,
-2-centymetrowy kawałek świeżego imbiru,
-dwa ząbki czosnku,
-ok. 10-centymetrowy kawałek pora (biała część),
-4-5 pieczarek,
-200 g śmietany 30%,
-125 g mascarpone,
-dwie łyżeczki mieszanki ziół (mieszam w równych proporcjach: bazylię, tymianek, oregano, estragon, rozmaryn i miętę),
-pół łyżeczki pieprzu czarnego mielonego, szczypta chili,
-pół łyżeczki soli morskiej,
-25 g masła,
-dwie łyżki oleju arganowego spożywczego.

PRZYGOTOWANIE:
1. Cebulę posiekać, imbir i czosnek pokroić w plasterki, papryczkę pozbawić nasion i pokroić w paski. Bakłażana i pora umyć, pokroić odpowiednio w kostkę i półplasterki (bakłażana nie obierać ze skóry). Pieczarki pokroić w plasterki.
2. Na dużej patelni rozgrzać olej arganowy i masło, dodać papryczkę, czosnek i imbir, podsmażyć przez 2-3 minuty. Dodawać kolejno: cebulę, pora i bakłażana, podsmażyć przez chwilę po każdym składniku. Dodać pieczarki podsmażone osobno na łyżce masła, śmietanę, mascarpone i przyprawy. Dusić na małym ogniu przez 8-10 minut. Podawać jako dodatek do ryby, młodych ziemniaków lub pieczywa.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.