Translate

poniedziałek, 23 czerwca 2014

Rybka lubi pływać

Wstyd się przyznać, ale w tym roku po raz pierwszy w życiu spróbowałem łososia (mam na myśli świeży filet, nie łososia z puszki czy wędzonego). I co więcej, zaryzykowałem przygotowanie go wg autorskiego przepisu, a nigdy nie interesowałem się tym, jak należy poprawnie przygotować taką rybę. Słyszałem jedynie, że łosoś często nie udaje się, jest suchy. Jeśli wypróbujecie mój przepis, przypadnie wam w udziale zjedzenie najbardziej soczystej ryby w waszym dotychczasowym życiu. Polecam.

Łosoś w cytrusowej marynacie z sosem śmietanowym i kolorowym ryżem

Składniki:
-ok. 300 g świeżego fileta z łososia ze skórą,
-sok z połowy limonki,
-skórka z limonki,
-50 ml nalewki z pigwy,
-2-centymetrowy kawałek imbiru,
-2 ząbki czosnku, 
-50 g masła,
-szczypta soli morskiej,
-szklanka kolorowego ryżu,
-sos warzywno-śmietanowy wg przepisu tutaj.

PRZYGOTOWANIE:
1. Łososia opłukać i osuszyć. Przygotować marynatę: wymieszać nalewkę z pigwy, sok z limonki, skórkę z limonki, starty na tarce imbir, zmiażdżone ząbki czosnku i sól. Mięso umieścić w marynacie i po zabezpieczeniu folią spożywczą wstawić do lodówki na kilka godzin.
2. Ceramiczne naczynie do tarty wysmarować połową masła, włożyć zamarynowanego łososia razem z marynatą (skórą do dołu!), a na wierzchu ułożyć resztę masła pokrojonego na mniejsze kawałki.
3. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 200 stopni, piec przez 20 minut, następnie zmniejszyć temperaturę do 150 stopni i piec jeszcze 10 minut (imbir się skarmelizuje w czasie pieczenia, nie należy się tym przejmować). Podawać z kolorowym ryżem (ugotowanym w dwóch szklankach lekko osolonej wody) i sosem warzywno-śmietanowym.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.